
Per quart any consecutiu el poble de Breda s’adhereix al “Liceu a la Fresca”, el projecte del Gran Teatre del Liceu de Barcelona que té com a objectiu difondre la música i l’òpera al major nombre de ciutadans i ampliar la cultura operística. El proper divendres 28 de juny a partir de les 22 hores l’aparcament del Cercle Bredenc farà d’escenari per poder veure en directe la retransmissió a través del Canal 33 de l’òpera “Tosca” de Giacomo Puccini al Liceu de Barcelona. En cas de pluja l’esdeveniment es farà a la Sala Gran del Cercle.
“Tosca” és una òpera en tres actes composta amb música composta per Puccini, basada en el drama “La Tosca” de Victorien Sardou. Estrenada amb èxit al Teatre Constanzi de Roma l’any 1900, narra el tràgic final d’un triangle amoròs entre el pintor Mario Caravadossi, la cantant Floria Tosca i el Baró Scarpia, cap de la policia reial en una Roma envaïda per Napoleó. Caravadossi, amant de Tosca amb la qual conviu, ajuda un amic republicà empresonat a escapar del Castel Sant’Angelo i l’amaga a casa seva. El baró Scarpia ho descobreix torturant Caravadossi i fent confessar Tosca. Finalment, a causa del seu suport a Napoleó, Scarpia condemna Caravadossi a morir afusellat al terrat del Castel Sant’Angelo a l’alba per sedició.
Pressionada per la situació, Tosca accepta la proposta d’Scarpia de passar la nit amb ell a canvi de salvar la vida del seu amant i un salconduit. Abans de passar la nit junts, Tosca agafa un ganivet i mata Scarpia, agafant el salconduit per a fugir amb el seu amant, que abans ha de passar per un afusellament simulat per a evitar sospites. Quan arriba el moment el descobreix l’engany d’Scarpia, ja que Caravadossi és realment afusellat. Acte seguit els subalterns del cap de policia descobreixen el crim de Tosca i la busquen. Aquesta, desesperada, es llança al buit des del terrat.
El “Liceu a la Fresca” és un projecte de difusió de l’activitat operística del teatre arreu del territori que enguany arriba a la seva quarta edició. El passat 2018 més de 260 municipis catalans i grans ciutats espanyoles i alguns punts d’altres països europeus van habilitar espais públics per a seguir la retransmissió de l’òpera “Manon Lescaut” de Puccini en comunitat i a la fresca.