
Durant aquest mes de gener el Centre Cultural Els Forns acollirà l’exposició fotogràfica “El Romànic del Montseny”, del fotògraf de Santa Maria de Palautordera Mariano Pagès. Des del dia 5 i fins el 27 d’aquest romandrà oberta la mostra, que conté diverses imatges del patrimoni de l’art romànic existent a l’entorn del massís del Montseny. La inauguració oficial de la mostra serà el divendres 11 de gener a les 20h, moment en el que l’autor presentarà el llibre i farà una visita guiada a l’exposició.
Les imatges de l’exposició provenen del llibre “El Romànic del Montseny”, una publicació que reuneix imatges de totes les edificacions religioses construïdes entre els segles X i XI en territori del Montseny juntament amb una ressenya històrica de cadascuna. D’aquesta forma es poden trobar les millors captures sobre arquitectura, talles de pedra, policromies i diverses peces conservades dels més de 60 temples romànics del Montseny.
“El Romànic del Montseny” és la tercera publicació de Mariano Pagès dedicada al massís del Montseny. Com va fer amb les dues anteriors, “Estrelles, ermites i esglesioles del Montseny”, el febrer de 2015 i “Retrats del Montseny – Fesomies de la terra”, el desembre de 2016, exposarà part del contingut del projecte al Centre Cultural Els Forns.