
El procés de pressupostos participatius d’aquest 2018 segons el qual la ciutadania decidirà el destí d’una partida de 15.000€ del pressupost municipal d’enguany enceta una nova fase. Els propers 6 i 7 de juny a les 19.30 hores l’Espai Jove acollirà un taller participatiu on es presentaran públicament les propostes sorgides d’aquest procés de la mà dels seus promotors. Totes aquelles persones, entitats, associacions i col·lectius que hagin fet una proposta la defensaran davant la ciutadania, que podrà valorar-les i debatre sobre les mateixes amb aquells qui les presenten.
Aquest taller es celebra un cop els tècnics municipals han examinat totes les propostes per a comprovar que totes s’ajustessin als requisits estipulats en aquest procés. Després de descartar les que no segueixen els paràmetres necessaris hi ha un total de 17 propostes aptes per a la part final d’aquest procés. A més d’aquest acte públic, properament es podrà consultar al web municipal informació detallada de totes elles.
Posteriorment als tallers tindrà lloc la fase de votació, que s’allargarà fins al final del mes de juny. Els punts de votació seran l’OAC de dilluns a divendres i el Centre Cultural Els Forns els caps de setmana durant els seus horaris d’obertura. Tindran dret a vot els majors de 16 anys empadronats a Breda, que hauran de presentar el DNI al moment de votar. Per a fer efectiu el vot es distribuirà a totes les llars del municipi i al web municipal una butlleta amb les propostes finalistes. Es podran escollir fins a 3 marcant amb una ‘X’ les opcions preferides.
Finalment el dia 1 de juliol tindrà lloc l’escrutini públic que determinarà la proposta o propostes guanyadores, que s’implementaran durant el segon semestre de 2018. Es portaran a terme les propostes més votades fins a esgotar la partida de 15.000€. És a dir, si la proposta més votada no esgota el pressupost i les següents entren dins d’aquesta quantitat també es realitzaran.
Amb aquest procés participatiu l’Ajuntament de Breda pretén assolir diversos objectius a nivell de poble, tals com promoure la participació de la ciutadania bredenca en la vida quotidiana col·lectiva; aconseguir una major identificació dels veïns amb la vila i augmentar la seva implicació; conèixer les necessitats dels veïns; promocionar una sèrie de valors imprescindibles en democràcia com empoderament, inclusió, igualtat, horitzontalitat, transparència i finalment planificar la despesa municipal el màxim d’ajustada a les prioritats ciutadanes.
Les propostes que es presentaran al taller i podran ser escollides a la votació final són:
6 de juny ESPAI JOVE 19:30h. | 7 de juny ESPAI JOVE 19:30h. |
Esterilització de gats ferals a Breda | Projecte Pati Escola Bressol |
Itinerari fonts de Breda | Adequació d’una oficina de l’Espai Jove per fer un box d’assaig |
Camí de les fonts (fase 1) | Foment de les TIC entre la joventut i emprenedors |
Llibre-guia sobre la fauna vertebrada del municipi de Breda | Millora del parc infantil de la Plaça Lluís Companys |
Instal·lació d’un parc saludable | Instal·lació de jocs infantils en plaça |
Instal·lació d’un parc de cal·listènia | Un parc innovador (Plaça Salvador Riera) |
Millora de la zona d’aparcament de Can Guilleumes | Rocòdrom |
Creació d’una àrea d’aparcament per autocaravanes | Arranjament i millores barbacoa poliesportiu |
Arranjament del paviment de la pista poliesportiu |