
El proper dissabte de juny la Plaça de la Vila de Sant Celoni serà la seu del Torneig Robotseny 2016. Quatre grups d’alumnes de sisè de primària de l’Escola Montseny participaran tant del torneig a la categoria ‘Robotseny Kids’ com de la Fira Científica paral·lela al torneig. Dos dels grups participaran a la competició, consta de dues parts: en la primera els alumnes han d’exposar oralment el projecte científic que han preparat a l’aula durant tot el curs i l’explicació dels processos tècnics, la programació i l’estratègia del robot. En la segona aquests aspectes es posaran a la pràctica resolent una sèrie de proves i reptes proposats per les empreses que col·laboren al projecte. Les proves tenen una estreta relació amb l’entorn del Baix Montseny, com per exemple traslladar el màxim d’animals possible del Parc Natural del Montseny al del Montnegre i el Corredor, o traslladar un tren AVE avariat de Santa Maria de Palautordera a Sant Celoni. Els altres dos grups restants participaran a la Fira Científica, on presentaran projectes relacionats amb la millora de la mobilitat a la comarca, i més concretament al municipi de Breda. Tots dos projectes busquen una manera eficient i sostenible d’unir el poble amb l’estació de RENFE: un d’ells ho farà mitjançant un bus elèctric, mentre que l’altre aposta per un servei de lloguer de bicicletes que permeti moviments tant interns dins del poble de Breda com anar fins a l’estació.
El projecte Robotseny acosta la ciència i la tecnologia als centres educatius de la comarca del Baix Montseny. A través del disseny i la programació de robots desenvolupa les competències científiques i creatives dels alumnes treballant de forma cooperativa. Amb la intenció de consolidar aquest projecte a nivell educatiu també s’està creant una xarxa de professorat implicat en aquesta temàtica per tal de crear lligams i compartir experiències en aquests àmbits. Per altra banda s’estableix una relació directa entre els alumnes de les escoles i les empreses patrocinadores. Les empreses assessoren els alumnes participants en la creació dels seus projectes, i col·laboren amb la cessió de material i amb una relació de reciprocitat en tant que representats de les empreses visiten els alumnes a les escoles com a la inversa.