
El proper dijous 6 de juny diversos membres de l’associació Eurocities i d’agències d’energia de països europeus com Moldàvia, Romania i Grècia visitaran Breda per a conèixer el projecte de renovació de l’enllumenat públic que s’ha dut a terme a través del programa BeEnerGi de la Diputació de Girona. Aquesta visita al municipi forma part d’un cicle de visites que es desenvoluparan els dies 5 i 6 de juny a diversos municipis de la demarcació per a conèixer diferents projectes del programa BeEnerGi, que ofereix assistència tècnica, jurídica i financera necessària als municipis adherits al Pacte d’alcaldes, amb la finalitat de mobilitzar inversions que promoguin l’eficiència energètica en l’enllumenat públic i en els edificis públics municipals.
En el seu pas per Breda el grup coneixerà els dos projectes realitzats al municipi gràcies a BeEnerGi: la renovació de l’enllumenat públic, amb el canvi de més de 770 punts de llum amb làmpades LED i la instal·lació d’una xarxa de calor que funciona a partir d’una caldera de biomassa a l’Escola Montseny i l’escola bressol el Petit Montseny.
L’associació Eurocities és una xarxa de grans ciutats europees fundada l’any 1986 i que actualment aplega més de 140 municipis. Ofereix la oportunitat d’establir contactes amb altres ciutats europees per a intercanviar experiències i idees, alhora que treballa per representar els interessos de les ciutats a les institucions europees, mitjans de comunicació europeus i locals i diverses campanyes i esdeveniments.