El proper diumenge 31 d’octubre el Centre Excursionista de Breda celebrarà la catorzena edició de la Ruta Artur Osona, una de les sortides més destacades de l’entitat cada any. El recorregut s’iniciarà a Breda a les 7 del matí des del local del CEB, a l’esplanada de Can Xifré. Des d’aquí anirà pujant fins a Santa Fe del Montseny i farà el cim del Turó de l’Home. Finalment es tornarà a baixar a Santa Fe, punt on esperarà un autocar per tornar a Breda. Per tenir una plaça a l’autocar s’ha de reservar al moment de fer la inscripció, i tindrà un preu de 10€. Per altra banda, les persones que no siguin sòcies de l’entitat i vulguin fer la sortida hauran d’abonar una quota de 8 euros. Per a formalitzar la incripció cal enviar un correu electrònic a cebreda@gmail.com. Un cop enviat el correu el CEB us farà arribar el formulari d’inscripció. El termini romandrà obert fins dimarts 26 d’octubre.

Es tracta d’un recorregut de 25 quilòmetres i més de 1.600 metres de desnivell. Hi haurà dos avituallaments durant el camí. Es tracta d’una sortida de dificultat alta, amb una previsió d’unes 8 o 9 hores per a acabar-la. El recorregut no està senyalitzat, fet pel qual el grup anirà junt tota l’estona. Cal portar capelina o roba per pluja, abric, aigua, i mascareta per quan es reuneixi tot el grup.

Per altra banda i com sempre, és necessari estar federat. En cas de no estar-ho, l’entitat en tramitarà una de temporal amb un cost de 5€. El CEB es reserva el dret d’anul·lar la sortida en funció de la previsió meteorològica.

La Ruta Artur Osona porta del nom de un dels promotors del Centre Excursionista de Catalunya i creador de la primera guia excursionista de Catalunya, on sortia una ruta entre Breda i el Turó de l’Home. Més de 100 anys després de la seva mort, el 1901, el Centre Excursionista de Breda rememora les seves expedicions amb aquesta ruta, que es celebra cada 1 de maig des del 2007. Tot i ser barceloní, tenia forts lligams amb la Vila de Breda gràcies a una casa d’estiueig on va passar llargues temporades. Artur Osona va ser també un dels impulsors de la construcció de l’observatori meteorològic que hi ha dalt del Turó de l’Home.